Allmänna villkor för Ecodor

1. DEFINITIONER

I dessa allmänna villkor ska följande definitioner gälla:

“ORO b.v.”: det företag som verkar under handelsnamnet “Ecodor”, med säte i Vlaardingen, beläget på Stoomloggerweg 8 i Vlaardingen, registrerat under nummer 24352607 hos Rotterdams handelskammare. Ecodors momsregistreringsnummer är NL812513460B01.

“Mottagningsbekräftelse”: mottagningsbekräftelsen, enligt definitionen i artikel 3.2 i dessa Villkor.

“Produkt”: den eller de produkter som genom ingående av ett avtal mellan Ecodor och er ska levereras till er av eller genom Ecodor inom en överenskommen tidsperiod och för vilka ni ska betala ett visst pris;

“Villkor”: dessa allmänna villkor.

2. TILLÄMPLIGHET

2.1 Dessa allmänna villkor ska gälla för alla våra erbjudanden, offerter och avtal.

2.2 I den mån annat inte avtalats i ett avtal gäller dessa allmänna villkor. Kundens allmänna villkor avvisas härmed uttryckligen.

2.3 För alla erbjudanden, beställningar och avtal som ingås via Ecodors webbplats och som Ecodor är part i gäller dessa villkor, med uteslutande av andra allmänna villkor. Genom att ingå ett avtal mellan dig och Ecodor genom det förfarande som beskrivs i artikel 3 i dessa villkor, accepterar du uttryckligen dessa villkor.

2.4 Avvikelse från bestämmelserna i dessa Villkor får endast ske efter skriftligt godkännande av Ecodor, varvid övriga bestämmelser i dessa Villkor ska gälla fullt ut.

2.5 Alla rättigheter och anspråk, som anges i dessa villkor och i eventuella ytterligare avtal för Ecodor, anges också till förmån för mellanhänder och andra tredje parter som anlitas av Ecodor.

2.6 Ecodor har rätt att ändra dessa villkor och innehållet på sin webbplats.

3. ERBJUDANDEN/ÖVERENSKOMMELSER

3.1 Alla våra erbjudanden och offerter eller andra uttalanden, skriftliga eller muntliga, från våra representanter och/eller anställda är utan förpliktelse.

3.2 Det användarnamn och lösenord som du väljer när du registrerar dig är personliga. Du måste behandla dem konfidentiellt och använda dem uteslutande för eget bruk.

3.3 Ett avtal ingås först efter att vi skriftligen har bekräftat en beställning.

3.4 Inga rättigheter kan härledas från felaktiga priser. Alla illustrationer är endast avsedda för illustrativa ändamål. Inga rättigheter kan härledas från dessa illustrationer.

3.5 Alla erbjudanden som görs på Ecodors webbplats är utan förpliktelse tills du har fått orderbekräftelsen. Om Ecodor måste höja inköpspriset för produkten till följd av en lagbestämmelse eller ett domstolsavgörande med laga kraft, kommer Ecodor omedelbart att informera dig skriftligen (via fax, brev eller e-post). Ni har i så fall rätt att häva detta avtal genom att skriftligen meddela Ecodor (via fax, brev eller e-post).

3.6 Avtalet mellan Ecodor och dig träder i kraft vid tidpunkten efter det att du:

(a) lagt en beställning på Ecodors hemsida genom att fullständigt och korrekt fylla i beställningsformuläret på Ecodors hemsida på följande sätt; (b) placerat de valda produkterna i varukorgen, (c) gått vidare till kassan, (d) angett leverans-/betalningsmetod och accepterat villkoret, (e) fyllt i beställningsformuläret fullständigt och korrekt, (f) klickar på fortsätt; beställningen har gjorts och du kommer automatiskt att få en orderbekräftelse, (g) Ecodor kommer att neka din beställning om det finns skäl för det. I detta fall kommer avtalet inte att uppfyllas.

3.7 Orderbekräftelsen kommer i alla fall att innehålla följande information: (a) en beskrivning av produkten som du köpt och antalet produkter som du köpt; (b) Priset på produkten. (c) ditt namn, hemadress, adress till vilken produkten/produkterna kommer att skickas, faktureringsadress (om en annan än din hemadress och/eller leveransadress), din e-postadress och ditt telefonnummer (eventuellt 06-nummer); (d) Ordernummer för avtalet. (e) Ecodors e-postadress och telefonnummer, där du kan kontakta oss med frågor angående din beställning.

3.8 Avtalet innehåller alla avtal som gjorts mellan dig och Ecodor och ersätter alla tidigare gjorda avtal, arrangemang och/eller arrangemang mellan dig och Ecodor.

3.9 Eventuella överenskommelser, åtaganden och/eller ändringar i avtalet som görs efter orderbekräftelsen är endast bindande om det är skriftligt överenskommet mellan parterna

3.10 Såvida inte annat bevisas, fungerar Ecodors administration som bevis för de beställningar som lagts och betalningar som du har gjort till Ecodor och för leveranser gjorda av Ecodor. Ecodor inser att elektronisk kommunikation kan fungera som bevis. Genom att acceptera villkoren erkänner du också detta.

3.11 Rabattkuponger som tillhandahålls av Ecodor är inte överlåtbara. En rabattkupong kan användas per beställning.

3.12 Om en vara oväntat är slut i lager kommer Ecodor att meddela dig skriftligen (via fax, brev eller e-post) eller per telefon. Ecodor vill erbjuda dig ett mer än lämpligt alternativ. Kunden har dock rätt att säga upp avtalet skriftligen (via fax, brev eller e-post) eller del därav. Om du redan har betalat återbetalas det överskjutande beloppet inom 14 dagar.

3.13 Alla varor som levereras till kunden förblir Ecodors egendom tills alla belopp som kunden är skyldig för de varor som levererats enligt avtalet har betalats i sin helhet till Ecodor.

3.14 Om kunden inte betalar kommer avtalet att anses vara ogiltigt. Varorna som levereras till kunden är därför Ecodors egendom. Att returnera varan av kunden till Ecodor sker på kundens bekostnad och risk, om inte annat skriftligen avtalats.

3.15 Om kunden kvarstår i fallissemang förbehåller sig Ecodor rätten att debitera kunden för alla inkassokostnader.

3.16 Ecodor kan häva eller säga upp avtalet helt eller delvis med omedelbar verkan utan rättsligt ingripande genom ett skriftligt meddelande, om kunden gör en begäran om betalningsinställelse, försätts i konkurs – vare sig på egen begäran eller inte – i vid uppsägning eller likvidation av kundens verksamhet. Vi kommer aldrig att vara skyldiga att betala någon ersättning på grund av en sådan avbokning eller uppsägning

4. PRISER OCH TRANSPORT- OCH TRANSPORTKOSTNADER

4.1 Alla priser för de artiklar som erbjuds är i euro och inkluderar moms (moms).

Kostnaderna för transport beror på vikten och storleken på din beställning.

4.2 Angivna priser gäller vid leverans från Ecodors lager.

4.3 Angivna priser är baserade på priser, löner och avgifter som gäller vid tidpunkten för erbjudandet eller offerten. Förändringar i växelkurser, arbetslöner, självkostnadspriser på råvaror, material, delar, transporter, försäkringspremier, skatteavgifter, socialförsäkringspremier, importtullar och andra avgifter som påförs eller kommer att påföras av staten kan föras över till tidpunkten för avtalets ingående.

4.4 Kostnader för tillägg och/eller ändringar i avtalet som kunden önskar efter avtalets ingående står kunden för.

4.5 Risken under transporten av produkten du beställt är för Ecodor. Vid tidpunkten för leverans av produkten övergår risken för produkten till dig, med undantag för ansvar som inte juridiskt kan undantas av Ecodor.

5. LEVERANSTID

5.1 Leveranstiden för produkten är max 30 arbetsdagar efter mottagande av betalning, eller kortare än vad som anges i avtalet mellan dig och Ecodor. De av Ecodor angivna leveranstiderna kan inte betraktas som deadlines, om inte annat uttryckligen avtalats. Leveranstider gäller så långt Ecodors lager räcker.

5.2 I händelse av att angivna leveransdatum eller leveransdatum inte kan hållas av oss kommer vi att informera kunden om detta så snabbt som möjligt med angivande av förväntat leveransdatum eller leveransdatum, utan att kunden har rätt att kräva skadestånd i ev. sätt kan härröra från vilken form som helst eller kan gå vidare med upplösning eller kan kräva fullgörande av avtalet

5.3 Om efterlevnaden inte fullgörs mer än en månad efter det i avtalet angivna sista leveransdatumet har kunden rätt att häva avtalet i sin helhet eller för den del som inte har fullgjorts, förutsatt att hävningen sker genom registrerad brev och detta meddelas av oss innan leverans av varorna i fråga tas emot.

5.4 Ecodor kommer att ersätta dig för de betalningar du har gjort i samband med genomförandet av avtalet som du säger upp i enlighet med artikel 5.2 i dessa villkor (exklusive portokostnader).

5.5 För tillämpningen av dessa bestämmelser anses varje delleverans vara en separat leverans

5.6 Leveranser sker endast inom Nederländerna (om inget annat anges på Ecodors webbplats).

6. KYLNINGSPERIOD

6.1 Efter att du har mottagit produkten du beställt har du befogenhet att säga upp det underliggande avtalet med Ecodor inom 7 arbetsdagar efter mottagandet av denna produkt. Du behöver inte ange någon anledning till detta.

6.2 Om du vill säga upp avtalet i enlighet med artikel 6.1 i dessa villkor måste du meddela Ecodor skriftligen (via e-post, brev eller fax). Du måste omedelbart returnera produkten till Ecodor. Du måste själv stå för kostnaderna och risken för returfrakten.

6.3 Ecodor kommer att ersätta dig för de betalningar du har gjort vid den tidpunkt då du häver avtalet med Ecodor i enlighet med artiklarna 6.1 och 6.2 i dessa villkor, inom 14 dagar efter att Ecodor har tagit emot produkten du returnerade.

6.4 Ecodor förbehåller sig rätten att neka returnerade produkter eller att kreditera endast en del av det redan betalda beloppet om det misstänks att produkten redan har öppnats, använts eller på grund av ditt fel (annat än Ecodors eller leverantörens leverantör) är skadad.

6.5 Om en produkt returneras som enligt Ecodors uppfattning har lidit skada som är hänförlig till en handling eller underlåtenhet från din sida eller på annat sätt är på din risk, kommer Ecodor att informera dig om detta skriftligen (via fax, brev eller e. -post). Ecodor har rätt att dra av produktens värdeminskning till följd av denna skada från det belopp som ska återbetalas till dig.

7. FORCE MAJEURE

7.1 Om fullgörandet av avtalet eller uppdraget inte är möjligt på grund av en brist som inte kan hänföras till någon av parterna och den resulterande dröjsmålet förväntas pågå längre än en vecka, får var och en av parterna säga upp avtalet efter ömsesidigt samråd utan att informera annat är skyldig någon ersättning. Detta inkluderar även att de beställda varorna inte är tillgängliga.

7.2 Om en brist som inte kan hänföras till oss enligt första stycket kan anses: Varje händelse eller omständighet – även om den hade kunnat förutses vid tidpunkten för avtalets ingående eller utfärdandet av uppdraget och/eller beställningen – som försvårar eller omöjliggör leverans och/eller tillverkning eller som har ett sådant inflytande på produktionen av och /eller leverans av oss, att efterlevnaden av oss görs så dyr eller ekonomiskt så betungande att (vidare) utförande av avtalet eller uppdraget under samma villkor inte rimligen kan förväntas av oss.

8. ANSVAR

8.1 Om vi ​​hänförligt underlåter att följa avtalet är vi endast ansvariga för ersättning för skada som är en direkt följd av underlåtenheten. All annan form av ersättning, såsom följdskada, indirekt skada, skada på grund av utebliven vinst eller skada på grund av förseningar, är utesluten.

8.2 Efter att eventuell rätt till ersättning uppkommit är Kunden skyldig att omedelbart skriftligen anmäla skadan till oss så snart som rimligen är möjligt.

8.3 Ecodor frånsäger sig härmed allt ansvar för alla skador, direkta och/eller indirekta, på något sätt som orsakats av och/eller härrör från användningen av webbplatsen. Mer specifikt kommer Ecodor under inga omständigheter att hållas ansvarigt för någon som helst skada som uppstår på något sätt från och/eller härrör från: oförmågan att använda webbplatsen; olaglig användning av Ecodors system, inklusive webbplatsen, av en tredje part

8.4 De begränsningar av ansvar för direkt och/eller indirekt skada som ingår i dessa villkor gäller inte om skadan beror på uppsåt eller grov vårdslöshet från Ecodors eller dess underordnades sida.

8.5 Ecodor frånsäger sig allt ansvar med avseende på uppkomsten av skada, direkt och/indirekt, till följd av användningen av föremålen som erbjuds av Ecodor.

8.6 Ecodor ansvarar aldrig för indirekt skada, inklusive: följdskador, utebliven vinst, uteblivna besparingar, skador på grund av affärsstagnation och skador på grund av förlust av data.

9. KLAGOMÅL

9.1 Alla reklamationer som rör leverans, kvalitet, skick på produkten eller andra reklamationer kommer att tas på allvar av Ecodor.

9.2 Du måste lämna in ett klagomål till Ecodors kundtjänst (detaljerna anges i artikel 10 i dessa villkor).

9.3 Ecodor kommer att försöka lösa klagomålet inom 10 dagar. Ecodor kommer att informera dig om detta skriftligen (via fax, brev eller e-post).

10. SEKRETESS

10.1 Ecodor kommer att behandla dina personuppgifter och inkludera dem i en eller flera filer.

10.2 Syftet med att behandla dina personuppgifter är att göra det möjligt för Ecodor att uppfylla det avtal som ingåtts med dig, samt att kunna lämna personligt riktade erbjudanden till dig.

10.3 De personuppgifter som behandlas är alla uppgifter som du anger i beställningsformuläret när du beställer eller har beställt en produkt.

10.4 Genom att ingå ett avtal med Ecodor som dessa villkor gäller, ger du Ecodor uttryckligt tillstånd att lämna erbjudanden riktade till dig personligen.

10.5 Om du inte vill ha erbjudanden riktade till dig personligen av eller på uppdrag av Ecodor, kan du meddela Ecodor detta skriftligen (via fax, brev eller e-post). Ecodor kommer i alla sina erbjudanden som riktas till dig personligen att ange var du kan ange att du inte längre vill ta emot detta. Ecodor kommer då omedelbart att stoppa denna behandling av dina personuppgifter och anonymisera dina personuppgifter som ingår i denna fil (för användning för statisk forskning av eller på uppdrag av Ecodor).

10.6 Du kan se dina personuppgifter när som helst genom att skicka in en skriftlig begäran (via fax, brev eller e-post) till Ecodor. Ecodor kommer sedan att ge dig en översikt över dina personuppgifter som Ecodor innehar inom 4 veckor. Om du anser att dina personuppgifter bör korrigeras, kompletteras, raderas eller skyddas för att de är faktuella felaktiga, inte är fullständiga eller relevanta för ovanstående ändamål (se punkt 10.2) eller behandlas i strid med ett lagkrav, bör du göra det . Om du önskar att dina personuppgifter ska förbättras och/eller kompletteras måste du även ange förbättringarna/tilläggen av dina personuppgifter i ditt meddelande. Ecodor kommer i alla fall omedelbart att följa dina instruktioner, såvida inte Ecodor inte kan göra det. I så fall kommer Ecodor att radera dina personuppgifter från sina filer.

10.7 Uppgifterna kommer inte att lämnas till tredje part och kommer inte att användas annat än för registrering.

11. ECODOR KUNDSERVICE

All korrespondens baserad på dessa villkor bör vara med:

Ecodor 3e Industriestraat 23G 3133 EJ Vlaardingen Telefon: 010-2481122 Fax: 010 – 248 11 20 E-post: info@ecodor.nl

12. GÄLLANDE LAG, MEDLING OCH TVISTER

12.1 Nederländsk lag gäller för alla avtal som ingås med Ecodor.

12.2 Om en tvist uppstår mellan dig och Ecodor till följd av ett avtal som ingåtts mellan dig och Ecodor kan du begära att Ecodor låter Konsumentföreningen medla i denna fråga, såvida inte denna tvists karaktär inte motiverar sådan medling.

12.3 Om en tvist inte kan lösas i godo på grundval av föregående artikel eller på annat sätt, har domstolen i Rotterdam jurisdiktion att pröva denna tvist, såvida du inte meddelar oss skriftligen inom 4 veckor efter att tvisten uppstod (via fax, brev eller e- mail) till Ecodor att han eller hon motsätter sig detta. I så fall gäller civilprocesslagens regler.